Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí

Seznámení s přípravnou třídou

  Cíle přípravné třídy:

  • Dobře dítě připravit pro vstup do první třídy.
  • Individuálně rozvíjet jednotlivé dílčí oblasti.
  • Poznat prostředí školy a získat sebejistotu.
  • Vyvarovat se školního neúspěchu.
  • Úzce spolupracovat s dětmi i rodiči.
  • Podpořit a rozvinout dítě v oblastech, které ještě nezvládá.

 

  Naší prioritou je:

  • Aby do první třídy odešlo dítě zcela vyzrálé a připravené.
  • Aby se dítě dokázalo vyrovnat s drobným neúspěchem.
  • Aby dítě umělo vyřešit drobný problém.
  • Aby mělo dítě krásnou vzpomínku na vstup do první třídy a vyvarovalo se stresu z nového prostředí.
  • Předcházet školnímu neúspěchu.
  • Včas zachytit a eliminovat nedostatky.
 

  Výhody přípravné třídy:

  • Nižší počet dětí ve třídě (10–15 dětí).
  • Děti se seznamují s prostředím školy a jejím režimem, mohou využívat školní družinu, jídelnu, odborné učebny a školou nabízené kroužky.
  • Každé dítě rozvíjíme individuálně dle doporučení PPP.
  • Při výuce využíváme interaktivní tabuli, didaktické a motivační pomůcky, hry.
  • Spolupráce vyučujících se školním poradenským pracovištěm, školní psycholožkou a výchovnou poradkyní.
 

  Režim přípravné třídy:

  • Výchovně vzdělávací činnosti probíhají v čase od 8.00 do 12:00 hodin.
  • Před i po vyučování mohou děti navštěvovat školní družinu.
  • Ve výuce se střídá řízená činnost a volná hra.
  • Děti se rozvíjejí a vzdělávají ve své třídě, v odborných učebnách i ve venkovním prostředí.

  Na jaké oblasti se při výuce zaměřujeme?
 

Rozvoj kognitivních schopností

  • Podpora myšlení a paměti
  • Rozvoj matematických představ

Rozvoj jazykových dovedností

  • Komunikační schopnosti
  • Předčtenářské dovednosti

Rozvoj sociálních dovedností

  • Spolupráce a komunikace ve skupině
  • Přijetí role žáka

Podpora emocionálního rozvoje

  • Sebedůvěra a sebeúcta
  • Emoční zralost

Rozvoj motorických dovedností

  • Hrubá motorika
  • Jemná motorika

Rozvoj praktických dovedností

  • Samostatnost a sebeobsluha
  • Rozvoj pracovních návyků

Podpora zájmu o okolní svět

  • Základní znalosti o přírodě a společnosti
  • Rozvoj zvídavosti a tvořivosti

 

Co při výuce pozorujeme a rozvíjíme?

  • Reakci na zátěž
  • Pozornost
  • Soustředěnost
  • Paměť
  • Zrání v jednotlivých oblastech
  • Sociální připravenost
  • Přizpůsobování se změnám prostředí
  • Respektování autorit
  • Zvládání role školáka
  • Respektování norem chování
  • Vztah k učení

 

Vzdělávání v přípravné třídě je zaměřeno na komplexní rozvoj dítěte, aby bylo připraveno nejen po akademické stránce, ale i po stránce sociální, emocionální a fyzické. Tento celkový přístup je klíčový pro úspěšný start školní docházky.

Dvůr Králové nad Labem Královehradecký kraj logo_msmt logo_mas Kralovedvorsko