Jednotky času, délky, váhy a objemu ve 4. B
Veronika Čiháková
Vycházíme z matematiky, kde nejprve vše pořádně procvičíme, dáme do stupnic, převodů a učíme se s jednotlivými veličinami pracovat. Vše odkazujeme na praktické věci v našem životě. Máme pohybové hry, při kterých určujeme délky či hmotnost pomocí našeho těla nebo kdy se snažíme odhadnou a poté zažít některé časové úseky. Vše si procvičujeme v různých cvičeních či na interaktivní tabuli. Řešíme několik slovních úloh, kdy pracujeme s jednotkami a jejich převody. Zároveň se dozvídáme spoustu dalších zajímavých informací ze života lidí nebo zvířat. Pracujeme samostatně či ve skupinách.
V hodině českého jazyka pracujeme s texty o jednotlivých veličinách. Dozvídáme se další informace, např. z jejich historie. Pracujeme s textem, který je místy „vědecký“, což nám pomáhá nahlédnou i do tohoto stylu. Zároveň v těchto textech procvičujeme různé gramatické kategorie.
Při hodině tělesné výchovy měříme pásmem délky tratě, kterou uběhneme v určitém čase. Pracujeme se stopkami, porovnáváme výkony jednotlivých běžců, jejich rozdíly apod.
I v přírodovědě, kdy právě procházíme po lese, nás matematické veličiny také provázejí. V lese hledáme vše, co se dá měřit v čase, hmotnosti či délce. A tak vzniká spousta příkladů, které v jednotlivých veličinách dokážeme v lese najít, popsat, uvědomit si.