Programujeme, kódujeme, udáváme směr
Autoři: učitelé přírodovědných předmětů
V rámci dotačního programu Královéhradeckého kraje byla naše škola podpořena finančními prostředky na realizaci projektu pro žáky 2. stupně pod názvem „Programujeme, kódujeme, udáváme směr“.
Cílem projektu bylo projektové vyučování, kreativní a praktické řešení úkolů, spolupráce mezi žáky a převzetí odpovědnosti za výsledky své práce. Společnou prací na zadaných úkolech získali žáci praktické dovednosti, které budou mít vliv na rozvoj klíčových kompetencí, které budou při dalších činnostech dále uplatňovat a rozvíjet. Zpracování dat a programování by se pro žáky mělo stát nástrojem, který jim umožní věnovat se řízenému objevování, formulování problémů a jejich řešení. Nákupem interaktivních výukových programů pro žáky 2. stupně, které využívali v rámci projektového vyučování s využitím mezipředmětových vztahů – předmět STEM, matematika, informatika. Podařilo se podpořit systematickou výuku, na které mohou pracovat všichni žáci. Zkvalitnění základního vzdělávání s důrazem na získávání klíčových kompetencí a gramotností žáků.