Třídnická hodina tak trochu jinak
Autor: tř. učitelky 1. - 3. tříd
V pátek pravidelně zařazujeme mezi vyučovací předměty i třídnickou hodinu. Řešíme v ní aktuální problémy, vztahy mezi spolužáky nebo si jen tak povídáme, co nám přinese víkend. V tomto školním roce jsme zkusili v 1. - 3. třídách (i na odloučeném pracovišti v Žirči) novou pomůcku, která slouží pro rozvoj emoční inteligence. Skládá se z plyšového žabáka Ferdy a barevných mušek vyjadřujících emoce dětí. A tak jsou na mucholapce pomocí suchého zipu přilepené mušky Radost, Hněv, Žárlivost, Vztek , Důvěra, Smutek a další. Hračky doprovází knížka Emušáci - Ferda a jeho mouchy. V ní jsou velice hezky zpracované pohádky, v kterých se autor zaměřuje právě vždy na jednu emoci. Děti se tak setkávají s pocity, jež moc dobře znají, jen si s nimi někdy neví rady. Pomoci jim má nejen zakončení pohádky, ale i rozhovor nad problémem nebo konkrétní dramatizace vytvořená přímo v dětském kolektivu. Emoce díky knížce děti neprožívají samy. Plyšový žabák Ferda se během čtení dostává do různých situací a žáci mu "lepí" na jazyk mouchy (pocity), které se mu zrovna honí hlavou. Na návrhu pomůcky se podíleli dětští psychologové, pedagogové i rodiče s dětmi. Sdělení své nálady přes hračku je pro děti mnohem jednodušší a bližší. Učí se jednotlivé pocity nejen vyjádřit, ale i pochopit. Chvíle strávené s Ferdou a jeho mouchami se staly mezi žáky oblíbené a vždy se všichni těšíme na nový příběh.
Fotografie v galerii.