Úspěchy mladých výtvarníků
Autor: Mgr. Jana Hronešová
Některé děti se snad již se štětcem v ruce rodí! - To nás napadne, když si prohlédneme jejich výtvarná dílka. A pokud svůj talent rozvíjejí během vyučování, k tomu vyslechnou pár dobře míněných rad od učitele, pak přijdou i zasloužené úspěchy. Naši žáci se zapojili hned do několika výtvarných soutěží. Ta první má dlouholetou tradici a jmenuje se "Zvíře není věc". Zúčastnilo se jí 44 škol a odborná porota hodnotila více než 700 prací. Mezi odměněné se zařadila Adéla Šleisová. Její "Sen pavouka" se umístil na 2. místě. Další soutěž vypsalo Podzvičinsko, z. s. ve spolupráci se ZŠ v Bílé Třemešné, městy Dvůr Králové n. L., Hořice a Královéhradeckým krajem. Témata pro tento ročník byla "Zoologická zahrada" a "Krajina Podkrkonoší". Ani tady se naši kreslíři neztratili. Čestná uznání získal kolektiv autorů třídy 1.A s plánem ZOO, třída 3.A s leporelem "Útěk ze ZOO", v jednotlivcích pak Adam Horáček s kresbou zebry. Přehrada Království se ukázala jako šťastná volba pro Martina Rulfa. Černým úhlem ji zachytil tak zdařile, že neměl ve své kategorii konkurenci a vyhrál. Všechna oceněná díla bylo možné si prohlédnout na Zvičině v kostele sv. Jana Nepomuckého v rámci zahájení turistické sezony. Poslední soutěž, ve které zkusili žáci štěstí, vyhlásil DDM Jednička a nesla název "O nejhezčí poštovní známku". Všechny známky musely splňovat společné téma, a to život ve vodě. Kouzelná rybka připlavala díky šikovným rukám Anety Erbenové a splnila této prvňačce asi největší přání - vítězství v kategorii 1. - 2. tříd. Mezi staršími zabodoval pstruh Nely Ježkové a přinesl jí krásné 2. místo. V kategorii nejstarších se povedly také pěkné ,,úlovky,, - kapr Martina Rulfa ze třídy 9.B získal 2. místo a pověstnou zlatou vítěznou rybku si vylovila se svým návrhem aršíku známek Adéla Šleisová ze třídy 9.A.
Všem úspěšným výtvarníkům gratulujeme a přejeme mnoho příjemných chvilek strávených nad papírem, který určitě nebude dlouho prázdný. Poděkování patří na závěr i vyučujícím tohoto tvořivého předmětu. V životě dítěte je totiž stejně důležitý jako třeba matematika nebo zeměpis.