Za čísly do Říma - projekt 4. B
Mgr. Veronika Čiháková
Římská čísla nebyla pro nás pouhou kapitolou v učebnici matematiky. Římská čísla se pro nás stala krásnou výzvou na všech frontách. Začali jsme v matematice, kde jsme se seznámili v jednotlivými symboly a jejich hodnotami. Během krátké chvíle jsme dokázali přečíst letopočty (např. narození a umrtí Karla IV.). V českém jazyce jsme procházeli texty, ve kterých jsme se dozvídali, jak a proč jednotlivá čísla vznikla. A i „chybně“ zapsaná čtyřka na ciferníku hodin už pro nás není záhadou. V estetické výchově jsme si vytvořili různé typy tabulek a zápisu římských čísel, kde jsme se snažili udržet jistou posloupnost a zároveň vytvořili různá grafická a barevná uspořádání. Tyto naše tabulky jsme potom používali i při kontrole našich výsledků, kdy jsme římská čísla sčítali či násobili. Porozhlédli jsme se i po samotném Římu. Některé jeho významné stavby jsme ztvárnili a hlavními nosníky se nám opět stala římská čísla. Naučili jsme se druhý jazyk matematiky, hovoříme jím plynně a s přehledem.